Opatowska 10, Sandomierz sandomierz@caritas.pl (+48) 15 644 55 86

Caritas Diecezji Sandomierskiej

Caritas Diecezji Sandomierskiej jest instytucją charytatywną, której misją jest niesienie pomocy w duchu ewangelicznej miłości, dającej nadzieję na godne życie ludziom znajdującym się w trudnej sytuacji.

Powrót Ogólnopolska Linia Pomocy Pokrzywdzonym Przestępstwem


 

 

 

Uprzejmie informujemy, że w ramach Sieci Pomocy Pokrzywdzonym od 2019 roku działa 24/7

Linia Pomocy Pokrzywdzonym. Numer: + 48 222 309 900, adres e-mail: info@numersos.pl

Linia Pomocy Pokrzywdzonym pełni rolę telefonu zaufania dla osób pokrzywdzonych przestępstwem, świadków przestępstw oraz osób im najbliższych (także dla osób dotkniętych przemocą domową, próbami samobójczymi, dla dzieci potrzebujących wsparcia). Konsultanci oceniają prawdopodobieństwo, że mogło dojść do popełnienia przestępstwa, informują o prawach osób pokrzywdzonych, świadków i osób im najbliższych, o możliwych działaniach, a specjaliści udzielają zdalnie pomocy prawnej i psychologicznej. Dodatkowo, konsultanci linii informują o dostępności miejsc świadczenia pomocy.
 

- Konsultanci (osoby pierwszego kontaktu)

24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu

 

- Konsultacje prawne

poniedziałki i wtorki od 12:00 do 16:00

środy od 16:00 do 20:00
 

- Konsultacje psychologiczne

poniedziałki i wtorki od 12:00 do 16:00

środy od 16:00 do 20:00

 

- Dyżury w języku angielskim

poniedziałek 18.00-22.00

 

- Dyżury w języku ukraińskim

środa 18.00-22.00

 

- Dyżury w języku rosyjskim

wtorek 18.00-22.00

 

- Porady za pośrednictwem komunikatora internetowego w tym w języku migowym

poniedziałki od 13:00 do 15:00

 

Konsultant Linii Pomocy Pokrzywdzonym w szczególności:

  • prowadzi rozmowy telefoniczne, korespondencję mailową oraz komunikuje się za pomocą innych środków przekazu z klientami Linii Pomocy Pokrzywdzonym.
  • dokonuje wstępnej oceny czy klient jest osobą uprawnioną do otrzymania pomocy.
  • informuje klienta o przysługujących mu prawach i możliwych formach wsparcia.
  • jeżeli klient jest osobą uprawnioną do otrzymania pomocy, konsultant w razie potrzeby kieruje klienta na dyżur prawnika lub psychologa.
  • jeżeli klient będzie chciał skontaktować się bezpośrednio z miejscem świadczenia pomocy, konsultant dokona transferu połączenia, upewniając się wcześniej, że rozmowa z pracownikiem miejsca świadczenia pomocy będzie możliwa.
  • jeżeli klient skontaktuje się z Linią Pomocy Pokrzywdzonym z powodu braku możliwości przyjęcia w miejscu świadczenia pomocy (np. poza godzinami otwarcia placówki), za wyraźną zgodą klienta, konsultant przekaże jego dane kontaktowe wybranej placówce, w celu nawiązania przez nią kontaktu z klientem najpóźniej w kolejnym dniu otwarcia miejsca świadczenia pomocy.

 

W pilnej sytuacji kryzysowej, w przypadku braku dyżurujących w ramach infolinii prawników i psychologów, niezależnie od pory dnia i dnia tygodnia, konsultant dokona skutecznego transferu połączenia klienta do dyżurującego w ramach Ośrodka prawnika lub psychologa (Ośrodek zapewnia kontakt z prawnikiem i psychologiem gotowymi, w razie potrzeby, świadczyć pomoc także w nocy
(w godzinach od zamknięcia ostatniego Lokalnego Punktu/Ośrodka w danym dniu do otwarcia pierwszego Lokalnego Punktu/Ośrodka w następnym dniu).

 

Więcej informacji:

Okręgowy Ośrodek Pomocy Pokrzywdzonym Przestępstwem w Tarnobrzegu https://sandomierz.caritas.pl/osrodki-pomocy-prawnej

 

 


Galeria zdjęć