Opatowska 10, Sandomierz sandomierz@caritas.pl (+48) 15 644 55 86

Caritas Diecezji Sandomierskiej

Caritas Diecezji Sandomierskiej jest instytucją charytatywną, której misją jest niesienie pomocy w duchu ewangelicznej miłości, dającej nadzieję na godne życie ludziom znajdującym się w trudnej sytuacji.

Powrót Turnus rehabilitacyjny cz.3.

„Czas w Darłówku aktywnie spędzamy i w rytm muzyki się poruszamy„ – tak właśnie spędzaliśmy kolejny dzień turnusu. Pogoda była piękna, więc mieliśmy doskonałą okazję do tego, aby aktywnie spędzić czas nad morzem: spacerowaliśmy po plaży, zbieraliśmy kamyczki, muszelki, a nawet bursztynki. Przeszliśmy również po kładce przyrodniczej, która wiedzie wzdłuż plaży. Z info-kiosków umieszczonych na kładce zasięgnęliśmy informacji na temat roślin, ryb bałtyckich, ssaków morskich, a także ptaków mających lęgowiska na wybrzeżu. Z platformy widokowej podziwialiśmy zachód słońca. Zwieńczeniem dnia były wspólne tańce i zabawa przy muzyce.

W sobotę, 22 października poznawaliśmy piękne miasto Darłowo: Zamek Książąt Pomorskich, Pomnik Rybaka, zabytkowe kościoły, Ratusz Miejski, Bramę Wysoką i in. Jego historię, zabytki oraz znane postacie przybliżył nam pan przewodnik. Przy pomniku zasłużonego, pierwszego polskiego prezydenta Darłowa po II wojnie światowej, Stanisława Dulewicza mieliśmy zaszczyt porozmawiać oraz wysłuchać opowieści jego córki. Dzień zakończyliśmy hasłem „wieczorne rysowanie – zwiedzania wspominanie”. Uczestnicy turnusu wykonali piękne prace plastyczne ilustrujące zwiedzane miejsca i zabytki.

Niedziela to czas relaksu, odpoczynku, wyjść, spacerów brzegiem morza, przejażdżki rowerowej oraz kupowania pamiątek. Pamiętaliśmy również o uczestnictwie we Mszy Świętej i modlitwie różańcowej – tego dnia przyświecało nam hasło „Różaniec odmawiamy i Matkę Boską wychwalamy”. Podczas wieczornego spotkania wykonywaliśmy różańce z zebranych na plaży kamyków, muszelek, patyczków.