Opatowska 10, Sandomierz sandomierz@caritas.pl (+48) 15 644 55 86

Caritas Diecezji Sandomierskiej

Caritas Diecezji Sandomierskiej jest instytucją charytatywną, której misją jest niesienie pomocy w duchu ewangelicznej miłości, dającej nadzieję na godne życie ludziom znajdującym się w trudnej sytuacji.

Indywidualna terapia pedagogiczna | Etap III


Indywidualna terapia pedagogiczna #5 / Etap III

Opublikowano: 2023-10-25 19:29:18

Ćwiczenie myślenia logicznego oraz twórczego, to temat nad jakim pochyliliśmy się podczas sierpniowych zajęć z indywidualnej terapii pedagogicznej. Uczestnicy pracowali w oparciu o karty pracy, teksty oraz gry logiczne. Beneficjenci czytali krótkie teksty i zaznaczali właściwe odpowiedzi do tekstu. Rozwijali zdolność rozróżniania informacji prawdziwych od fałszywych. Wykonywali ćwiczenia polegające na wyodrębnianiu pasujących elementów, fragmentów obrazka czy brakujących wyrazów w zdaniu. Wykonywali również ćwiczenia rozwijające sferę twórczą. Rysowali komiksy obrazkowe oraz dokonywali ich opisu. Uczyli się również tworzyć krótkie opowiadania pisemne według własnego pomysłu.



Indywidualna terapia pedagogiczna #4 / Etap III

Opublikowano: 2023-10-25 19:28:32

Indywidualna terapia pedagogiczna w tym miesiącu była poświęcona ćwiczeniom koncentracji, uwagi oraz pamięci. Podczas zajęć uczestnicy wykonywali ćwiczenia pamięci symultanicznej oraz sekwencyjnej zarówno na materiale obrazkowym jak i wyrazowym. Rozwiązywali anagramy wyrazowe, wyszukiwali ukryte wyrazy pośród innych wyrazów. Uzupełniali wyrazy brakującymi literami a także dorysowywali brakujące części obrazka.  Rozwiązywali zagadki słowne zadane przez prowadzącego. Stymulowali również procesy pamięci, podczas edukacyjnych gier planszowych.



Indywidualna terapia pedagogiczna #3 / Etap III

Opublikowano: 2023-10-25 19:27:49

Zdolność  czytania oraz pisania stanowi podstawową i najistotniejszą umiejętność szkolną. Podczas czerwcowych zajęć intensywnie pracowaliśmy nad rozwojem tej sfery. Uczestnicy wykonywali ćwiczenia zarówno na materiale literowym jak i głoskowym. Pracowali z kartami pracy, dzielili wyrazy na sylaby i głoski. Rozwijali zdolność formowania wypowiedzi ustnych oraz pisemnych, uczyli się dokonywać analizy przeczytanych tekstów. Rozwijali zdolność logicznego wypowiadania się na temat przeczytanych tekstów oraz doskonalili technikę płynnego czytania.